باقی ماندن مشکل بدهی پرداخت هند به ایران علی رغم حصول توافق هسته ای > پیام نفتون
تاریخ انتشار: شنبه 15 فروردین 1394
باقی ماندن مشکل بدهی پرداخت هند به ایران علی رغم حصول توافق هسته ای

  باقی ماندن مشکل بدهی پرداخت هند به ایران علی رغم حصول توافق هسته ای

آدرس کوتاه
امتیاز: Article Rating

به گزارش نفتون، به نقل از بیزینس استاندارد، در حالی که طی روزهای گذشته ایران و کشورهای عضو گروه 5+1، از حصول توافق هسته ای خبر داده اند، به نظر نمی رسد مشکل پرداخت بدهی های هند به ایران در آینده نزدیک حل شود.

بدهی های هند به ایران که عمدتا به دلیل واردات نفت و عدم پرداخت بهای آن به دلیل تحریم های موجود هستند، طی ماه های اخیر به 8.8 میلیارد دلار افزایش یافته است.

هند تا کنون تحریم ها را علت اصلی عدم پرداخت بدهی خود اعلام کرده است اما به نظر می رسد با حل شدن این مشکل نیز این کشور حداقل در آینده نزدیک اقدام به حل این مشکل نخواهد کرد.

در سال های پیش از اعمال تحریم ها، ایران دومین تأمین کننده نفت هند بود و با اعمال تحریم، واردات نفت هند از ایران با کاهش مواجه شد و ایران به هفتمین تأمین کننده نفت هند تبدیل شد.

علی رغم اعمال تحریم ها و کاهش خرید نفت ایران از سوی هند، این کشور همواره تلاش کرده است تا روابط تجاری خود با ایران را در سطح مناسبی حفظ کند.

ایران تا کنون برای واردات کالا از روپیه این کشور برای پرداخت بهای آن استفاده می کرده است با این حال و علی رغم حجم بالای واردات اقلامی مانند برنج از هند، بدهی این کشور به ایران همچنان در سطح بالایی قرار دارد.

طی روز جاری هیئتی از هند با هدف مذاکره برای کاهش تعرفه واردات برنج به ایران و از سر گیری صادرات برنج هند به ایران، به تهران سفر خواهند شد.

پیشتر دولت هند به شرکت های این کشور اجازه واردات کالاهای مورد نیاز ایران به این کشور با هدف صادرات به ایران را صادر کرده است.

منبع: فارس

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: