بررسی زمینه های تعمیق روابط و همکاریهای پارلمانی ایران و ترکیه > پیام نفتون
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 28 بهمن 1393
بررسی زمینه های تعمیق روابط و همکاریهای پارلمانی ایران و ترکیه

  بررسی زمینه های تعمیق روابط و همکاریهای پارلمانی ایران و ترکیه

آدرس کوتاه
امتیاز: Article Rating

به گزارش نفتون، «علیرضابیکدلی» سفیرجمهوری اسلامی ایران در ترکیه با«عرفان نظیر اوغلو» دبیرکل مجلس ملی ترکیه مناسبات و همکاری های پارلمانی ایران و ترکیه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سفیر ایران در این دیدار با اشاره به مناسبات خوب بین مجالس دو کشور و تشریح  اهمیت برقراری ارتباط و تبادل تجربیات بین همه بخش های زیر مجموعه مجالس دو کشور تاکید و افزود : «مجالس دو کشور می توانند در فعال تر کردن این حوزه مهم از روابط دو کشور نقش موثری ایفا کنند».

وی با تشریح نقش مثبت و موثر گسترش ارتباطات مردمی به ویژه از طریق نمایندگان پارلمانی افزود:« نمایندگان دو کشور می توانند هم در توسعه روابط فرهنگی و مناسبات مردمی میان ملت ها ی دو کشور و هم در سطح منطقه ای و بین المللی همکاریهای موثری داشته باشند». 

بیکدلی با اشاره به  روند توسعه مناسبات دو کشور حمایت مجالس را جهت  پیشبرد همکاری های سیاسی فرهنگی و اقتصادی حائز اهمیت برشمرد.

در این دیدار عرفان نظیر اوغلو دبیرکل مجلس ملی ترکیه نیز با اشاره به روابط دوستانه میان روسای مجالس ایران و ترکیه و همکاری ثمربخش مجالس دو کشور در اتحادیه های بین المجالس اسلامی و آسیایی  ضرورت تحکیم و تقویت بیش از پیش روابط پارلمانی دو کشور را مورد تاکید قرار داد.

وی با اشاره به حضور ریاست مجلس شورای اسلامی ایران و همکاری موثر هیات های پارلمانی ایران و ترکیه در نشست اخیر روسای اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی در استانبول، ابراز امیدواری کرد که گسترش مراودات بین سطوح و بخش های مختلف مجالس دو کشور به تسهیل همکاری های دو کشور در حوزه های دیگر کمک کند. 

در این دیدار دو طرف از همکاری بین مراکز پژوهشی و کتابخانه های مجالس دو کشور و تبادل تجربیات اداری ، تقنینی و فنی بین دو مجلس استقبال کردند.

منبع: خانه ملت

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: