تدوین لیست سیاه تروریسم از سوی کشورهای عربی
تاریخ انتشار: دوشنبه 12 اسفند 1398
تدوین لیست سیاه تروریسم از سوی کشورهای عربی

  تدوین لیست سیاه تروریسم از سوی کشورهای عربی

آدرس کوتاه
امتیاز: Article Rating

وزرای کشور کشورهای عربی لیست سیاهی را درباره تروریسم صادر کرده و خواهان تقویت همکاری میان دستگاه‌های امنیتی برای مقابله با خطر گسترش تروریسم شد.

 

به گزارش نفتون،  به نقل از سایت ارم نیوز، محمد بن علی کومان، دبیرکل شورای وزرای کشور کشورهای عربی در سی و هفتمین دوره این شورا در تونس گفت: تروریسم همچنان مهم‌ترین عنصر در چالش‌های کنونی در جهان است. شورا به دنبال تأسیس تیم کارشناسان عربی است که رصد تهدیدات تروریسم و تحلیل فوری اقدامات تروریستی را برعهده دارد.

 

وی تأکید کرد: وزرای کشورهای عربی اقدام مهمی را در صدور لیست سیاه عربی برای مجریان، عاملان و حامیان مالی اقدامات تروریسم انجام دادند.

 

کومان خواهان همکاری امنیتی بین اروپا و جهان عرب در زمینه مبارزه با تروریسم و مقابله با تمام چالش‌های مشترک از جمله مهاجرت غیرقانونی و تجارت مواد مخدر شد.

 

وی فاش کرد که وزرای جهان عرب درحال بررسی ایجاد استراتژی عربی برای مقابله با جنایت‌های سایبری و تأسیس واحد هماهنگی تلاش‌های عربی در این زمینه هستند.

 

از سوی دیگر عبدالعزیز بن نایف آل سعود، رئیس افتخاری شورای وزرای کشور کشورهای عربی گفت: مقابله با تروریسم یکپارچه کردن تلاش کشورهای عربی و هماهنگی ارتباطات بین دستگاه‌های امنیتی و تقویت فعالیت و ارتباط میان دستگاه‌های امنیتی و تبادل اطلاعات در این زمینه را می‌طلبد.

 

الیاس الفخفاخ، نخست‌وزیر تونس نیز گفت: برگزاری چنین نشستی در سایه وضعیت منطقه‌ای و بین المللی نتیجه گسترش تهدیدات تروریستی و ادامه نزاع‌های مسلحانه در تعدادی از کشورهای عربی است.

 

وی بر اهمیت ارتقای سامانه کار و مکانیزم‌ها و همکاری میان نهادهای منطقه ای و بین المللی برای تثبیت قوانین بین المللی و احترام به حقوق بشر تأکید کرد.

 

منبع: ایسنا

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: