توسعه و احیای نفت شهر برنامه شرکت نفت‌ مناطق مرکزی ایران > پیام نفتون
تاریخ انتشار: شنبه 14 فروردین 1400
توسعه و احیای نفت شهر برنامه  شرکت نفت‌ مناطق مرکزی ایران

  توسعه و احیای نفت شهر برنامه شرکت نفت‌ مناطق مرکزی ایران

آدرس کوتاه
امتیاز: Article Rating

مدیرعامل شرکت نفت‌ مناطق مرکزی ایران با اشاره به پیشرفت مطلوب طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت میدان‌ نفت‌شهر، گفت: افزون بر توسعه نفت‌شهر، توسعه میدان‌های نفتی مجاور آن و رونق‌بخشی به این ‌منطقه نیز در برنامه قرار گرفته است.

به گزارش نفتون،  رامین حاتمی از فعالیت حفاری و تعمیر چاه به‌وسیله دکل در منطقه عملیاتی نفت‌شهر و آمادگی دوباره برای تولید بیشتر و توسعه میدان‌های مجاور آن خبر داد و گفت: تولید از میدان نفتی مشترک نفت‌شهر در سال ۱۳۲۶ شروع و تا کنون مقادیر زیادی از نفت میدان تخلیه شده است.  

وی با بیان اینکه فعالیت برای تولید بیشتر از میدان نیز در قالب قراردادهای جدید به‌منظور نگهداشت و افزایش تولید نفت این میدان برنامه‌ریزی و اجرایی شده است، درباره فعالیت‌های حفاری در این منطقه تصریح کرد: این طرح با حفر یک حلقه چاه جدید و تعمیر سه حلقه چاه موجود با اعتبار ۳۰ میلیون دلار اجرایی می‌شود.

به گفته مدیرعامل شرکت نفت‌ مناطق مرکزی ایران، مراحل اجرایی طرح توسعه نفت‌شهر از سال ۱۳۹۸ شروع شده و تاکنون حفاری یک حلقه چاه و تعمیر دو حلقه چاه با متراژ نهایی ۲ هزار و ۵۰۰ متر صورت گرفته است. عملیات تعمیر چاه سوم نیز به‌زودی آغاز می‌شود و این طرح تا تابستان امسال به بهره‌برداری کامل می‌رسد.

بر اساس اعلام شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، نفت‌شهر از پیچیده‌ترین میدان‌های نفتی از لحاظ مهندسی مخزن و زمین‌شناسی است که عملیات حفاری در آن بسیار سخت و با ریسک بالا انجام می‌شود.

حاتمی درباره توسعه میدان‌های نفتی مجاور میدان نفت‌شهر نیز گفت: با توجه به ظرفیت فرآورش موجود در واحد بهره‌برداری/ نمکزدایی نفت‌شهر، به‌منظور استفاده بهینه از این تأسیسات و رونق منطقه، توسعه میدان‌های نفتی مجاور شامل سومار، سامان و دلاوران هم در دستور کار قرار گرفته و مصوبه‌های قانونی آن دریافت شده است.

 

 

منبع: شانا

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: