لزوم مقابله با اقتصاد رانتی و حضور بخش خصوصی سالم در اقتصاد کشور > پیام نفتون
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 21 بهمن 1393
لزوم مقابله با اقتصاد رانتی و حضور بخش خصوصی سالم در اقتصاد کشور

  لزوم مقابله با اقتصاد رانتی و حضور بخش خصوصی سالم در اقتصاد کشور

آدرس کوتاه
امتیاز: Article Rating

به گزارش نفتون به نقل از جوآن آنلاین، مهدی پازوکی اقتصاددان و استاد دانشگاه در خصوص اتاق بازرگانی ایده آل اظهار کرد: اتاق بازرگانی ایده آل در چارچوب توسعه و پیشرفت کشور و بخش خصوصی حرکت می کند و شرایط رشد اقتصادی را فراهم می سازد.

وی با انتقاد از رویه فعلی اتاق بازرگانی بیان کرد: در سال های اخیر اتاق بازرگانی بر خلاف بخش خصوصی سایر کشورها بسیار ضعیف عمل کرده و نتوانسته برای کشور مفید باشد.

این اقتصاددان خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی برای تاثیرگذاری در توسعه و پیشرفت کشور باید با هرگونه انحصار مبارزه کند، زیرا انحصار و رانت همانطور که در بخش دولتی خطرناک است به خش خصوصی هم آسی های جبران ناپذیری وارد می سازد.

پازوکی خاطرنشان کرد: یکی از ایرادات اتاق بازرگانی سهم اندک بخش تولید و صنعت و حضور دلالان و بازرگانان در اتاق بازرگانی که ضربات سنگینی را به حوزه خصوصی وارد ساخته است.

وی ادامه داد: دلالان و بازرگانان به فکر سودهای کوتاه مدت هستند و مانع از شکل گیری خصوصی سازی سالم در کشور می شوند.

این اقتصاددان با اشاره به نقش اتاق بازرگانی در تحقق اصل ۴۴ قانون اساسی عنوان کرد: اتاق بازرگانی در کشور ما اجازه خصوصی سازی سالم وشفافیت را نمی دهند و بخش خصوصی را در انحصار عده ای خاص قرار داده اند.

پازوکی در پایان گفت: راه حل نجات اتاق بازرگانی رونق سرمایه داری تولید محور در اتاق است که اقتصاد کشور را به سمت توسعه و رشد پایدار جهش خواهد داد.

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: