نفتکش افرامکس در بوشهر پهلو گرفت > پیام نفتون
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 09 دی 1399
 نفتکش افرامکس در بوشهر پهلو گرفت

  نفتکش افرامکس در بوشهر پهلو گرفت

آدرس کوتاه
امتیاز: Article Rating

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: عملیات به آب اندازی و پهلودهی نفتکش غول پیکر۱۱۳ هزار تنی افرامکس ۲ توسط این اداره کل با موفقیت انجام شد.
به گزارش نفتون، سیاوش ارجمند زاده در این باره اظهار داشت: عملیات به آب اندازی و پهلو دهی نفتکش ۱۱۳ هزار تنی افرامکس ۲ با مشارکت پنج یدک کش و ۲ شناور  توسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر انجام شد .
وی بیان کرد:  این عملیات در مدت سه ساعت و با مشارکت چهاریدکش پرقدرت و یک یدکش معمولی و همچنین ۲ شناور طناب گیر جهت ایمنی بیشتر  زیر نظر یک تیم راهنمای کارآمد انجام شد.
ارجمندزاده در خصوص این کشتی پهن پیکر عنوان کرد: کشتی نفتکش افرامکس ۲ دارای  ۲۵۰ متر طول ،۴۴ متر عرض، ۲۱ متر ارتفاع و ۱۴.۸ متر آبخور است که پس از خارج سازی از داک شرکت صدرا به اسکله s۱ این مجموعه پهلو دهی داده شد.
وی تاکید کرد:  از پیچیدگی های این عملیات طول کشتی مورد نظر بود که  در زمان خارج سازی از داک و چرخش در عمق کم به سمت اسکله مورد نظر با فاصله پنج متر از دیواره داک جزیره صدرا به صورت ایمن خارج سازی و چرخش داده شد .
ارجمند اضافه کرد: از دیگر پیچیدگی این عملیات عمق کم آبخور کشتی در زمان خارج سازی و پهلودهی بود که به دلیل مساحت بادگیر کشتی  و متاثر بودن آن از وزش باد، تیم ارزیابی و عملیاتی ساعتی را که کمترین حجم شدت باد را داشته باشد جهت این  مهم لحاظ کردند.
وی افزود: در آینده نیز عملیات دریایی دیگری در خصوص نصب سازه محل زیست خدمه این کشتی انجام خواهد شد که پس از آماده شدن در جزیره صدرا بر روی شناور نصب می‌شود.
 

 

 

منبع: ایرنا

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: