پیام نفتون > آرشیو > اخبار شرکتها

اخبار شرکتها

متن جدید قراردادهای نفت و گاز سپتامبر در لندن رونمایی می‌شود/ مذاکره با شرکت‌های بزرگ نفتی دنیا
رئیس کارگروه تدوین قراردادهای جدید صنعت نفت از رونمایی متن جدید قراردادهای نفت و گاز در لندن در سپتامبر سال جاری خبر داد و گفت: طی سال گذشته مذاکراتی را با برخی از شرکتهای بزرگ نفتی به منظور ورود به صنعت نفت و گاز ایران داشته‌ایم.
شنبه، 15 فروردین 1394 - 11:03
اقتصاد مقاومتی در صنعت نفت به طور کامل تحقق نیافت
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، دلیل تحقق نیافتن اقتصاد مقاومتی در این صنعت شاید به جهت همسو نبودن با اجرای موضوعات اقتصاد مقاومتی، وضعیت خاص در خصوص شرایط بازار جهانی به ویژه تخصیص نیافتن اعتبار برای توسعه صنعت نفت عنوان کرد.
شنبه، 15 فروردین 1394 - 09:06
ایران دارنده نخستین گاز جهان شد/اتصال ۱۵۰ نیروگاه برق به شبکه گاز کشور
معاون وزیر نفت در امور گاز با بیان اینکه در شرایط فعلی ایران بزرگترین دارنده ذخایر گاز طبیعی در جهان است،گفت: مصرف گاز در چند سال آینده حداکثر تا سال ٢٠٣٥ میلادی معادل کل سهم سایر انرژی در جهان است.
شنبه، 15 فروردین 1394 - 07:33
اجرای بیش از 17 میلیارد دلار پروژه تا سه سال آینده/ افزایش ظرفیت انتقال گاز کشور تا٣٠٠ میلیون مترمکعب
مدیر برنامه ریزی شرکت ملی گاز ایران گفت: شرکت ملی گاز ایران تا سه سال آینده بیش از ١٧ میلیارد دلار پروژه از طریق بند «ق» تبصره دو بودجه اجرا می کند.
شنبه، 15 فروردین 1394 - 07:14
آمادگی ١٤ کنسرسیوم داخلی برای سرمایه گذاری در خط صادرات گاز به عراق
معاون وزیر نفت در امور گاز با بیان این که تا اردیبهشت ماه سالجاری زیر ساختهای لازم برای صادرات گاز به عراق از سوی ایران فراهم می شود، گفت: تاکنون ١٤ کنسرسیوم داخلی برای سرمایه گذاری در این پروژه اعلام آمادگی کرده اند.
شنبه، 15 فروردین 1394 - 06:47
انحصار دانش فنی فرآیند تولید آمونیاک در کشور شکست
شعری مقدم گفت: با امضای نخستین قرارداد تجاری‌سازی دانش فنی ایرانی فرآیند تولید آمونیاک، امروز سد دسترسی نداشتن به تکنولوژی تولید آمونیاک در ایران شکسته شد به طوری که علاوه بر صرف جویی ارزی در مبلغ لیسانس، صرفه جویی ارزی قابل توجهی نیز در ساخت تجهیزات اصلی واحد صورت خواهد گرفت.
شنبه، 15 فروردین 1394 - 06:20
زنگنه:امیدوارم تفاهم ها هرچه زودتر اجرایی شود
وزیر نفت گفت: تلاش های تیم مذاکره کننده هسته ای ایران به ریاست محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در لوزان سوییس قابل قدردانی است و امیدوارم تفاهم های به دست آمده هر چه زودتر اجرایی شود.
جمعه، 14 فروردین 1394 - 16:49
رکورد سرعت حفاري در تاريخ توسعه پارس جنوبي شکسته شد
شركت حفاري شمال توانست با تلاش حفارمردان متخصص اين شركت و نظارت، حمايت و پشتيباني شركت پتروپارس ركورد سرعت عمليات حفاري در تاريخ توسعه ميدان گازي پارس جنوبي توسط يكي از معدود دكل هاي حفاري تحت مالكيت جمهوري اسلامي ايران شكسته شد.
جمعه، 14 فروردین 1394 - 07:49
باید به کاهش 50 درصدی شدت مصرف انرژی تا سال 1399 دست پیدا کنیم
به گزارش نفتون، محمد مهدی رحمتی، رئیس هیئت مدیره شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت گفت: سیستم‌های گرمایشی همچون بخاری و موتورخانه‌های فرسوده و مستهلک، سهم بالایی در مصرف گاز کشور دارند. وی افزود: کاهش ٥٠ درصدی شدت مصرف انرژی تا سال ١٣٩٩ یکی از اهداف سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت است که باید به آن دست یابی...
پنجشنبه، 13 فروردین 1394 - 21:54
خط صادراتی ششم سراسری گاز تا پایان سال ٩٤ تکمیل می شود
مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران گفت: قطعه دوم از خط ششم سراسری به طول ٦٠٠ کیلومتر با تصویب این طرح در قالب بند" ق" قانون بودجه ٩٣ مجلس در شورای اقتصاد، تا پایان سال ٩٤ به بهره برداری می رسد.
پنجشنبه، 13 فروردین 1394 - 19:24
برداشت از میادین مشترک در اولویت قرار گیرد/ سرمایه ملی را نباید هدر داد
میادین مشترک خشکی و دریایی و اکثر پروژه های حیاتی صنعت نفت در برهه کنونی تشنه سرمایه هستند، بایستی در این خصوص حمایت جدی از سوی تدبیرپردازان اتخاذ شود، حمیت و تدبیری که هم در صنعت نفت و هم در خارج از دروازه های صنعت نفت باید تبیین گردد.
پنجشنبه، 13 فروردین 1394 - 08:30
خودکفایی ایران در تولید کاتالیست های بنزین ساز
مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت گفت: ساخت کاتالیست در ایران با توجه به اینکه کشور در سال‌های گذشته با تحریم‌های سختی از سوی اروپا و آمریکا مواجه بوده است، از سوی پژوهشگران و محققان داخلی و با اتکا به دانش فنی روز دنیا انجام شده است.
پنجشنبه، 13 فروردین 1394 - 07:49
داخلی سازی تجهيزات پالايشگاهی در پيشروترين فاز پارس جنوبی
فاز 14 پارس جنوبي بين ساير فازهاي درحال توسعه در اين منطقه، بيشترين ساخت داخلي تجهيزات و استفاده از توان شركت هاي داخلي در طراحي، مهندسي، تامين كالا، نصب و پيش راه اندازي داشته است.
چهارشنبه، 12 فروردین 1394 - 07:09
راه اندازی شبکه LAN در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران
مدیر مخابرات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران گفت: در گذشته شبکه VAN در این شرکت وجود داشته اما با راه اندازی این شبکه و توسعه آن به همه مناطق یازده گانه امکان دسترسی تعداد زیادی کاربر به شبکه و استفاده از خدمات در سطح وسیع فراهم شد.
چهارشنبه، 12 فروردین 1394 - 06:56
ایران هم‌ردیف غول‌های نفتی قرار گرفت/شكست انحصار توليد جي تي ال توسط پژوهشگاه صنعت نفت
همزمان با برگزاري نوزدهمين نمايشگاه صنعت نفت، طي قرارداد تبديل گاز به بنزين و همچنين تاسيس شركت دانش بنيان، انحصار كشورهاي خارجي در توليد GTL(تبديل گاز به مايع) توسط پژوهشگاه صنعت نفت شكسته شد.
ﺳﻪشنبه، 11 فروردین 1394 - 21:04
میانگین مصرف روزانه بنزین در تعطیلات نوروز
معاون وزیر نفت گفت: از نخستین روز فروردین تاکنون بطور میانگین روزانه ۸۴.۵ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شده است و پیش‌بینی می‌شود این رقم تا پایان تعطیلات نوروزی تداوم داشته باشد.
یکشنبه، 09 فروردین 1394 - 20:55
زنگنه در آستانه افزایش قیمت نفت از آمادگی افزایش عرضه نفت ایران خبر داد!
وزیر نفت در مورد احتمال افزایش یک میلیون بشکه ای صادرات نفت ایران در صورت لغو تحریمها گفت: این میزان از مجموع ظرفیت تولید از مدار خارج شده در میدانهای نفتی موجود انجام می شود و به سرعت می توان آن را عملیاتی کرد.
شنبه، 08 فروردین 1394 - 17:59
جزئیات ذخیره سازی نفت ایران
در حال حاضر ایران نیز مانند دیگر کشورهای بزرگ تولید کننده نفت به دنبال ذخیره سازی نفت تولید شده است تا بتواند از این طریق بازار نفت را تحت کنترل قرار دهد.
جمعه، 07 فروردین 1394 - 15:03
وزارت نفت به دنبال صادرات برق!
درحالی وزارت نفت از سال گذشته به دنبال صادرات برق است که این موضوع موجب شد تا اختلاف بین دو وزیر دولت یازدهم بالا گیرد اما سؤال این است که وظیفه وزارت نفت چیست؟
پنجشنبه، 06 فروردین 1394 - 13:29
اولین حادثه نفتی در سال ۹۴
اولین حادثه نفتی سال ۹۴ با برخورد یک فروند کشتی تجاری بحرینی به پایه سکوی فاز ۱۳ پارس جنوبی به وقوع پیوست.
چهارشنبه، 05 فروردین 1394 - 13:00
صفحه 27 از 31ابتدا   قبلی   22  23  24  25  26  [27]  28  29  30  31  بعدی   انتها