پیام نفتون > آرشیو : صفحه 300 از 302
صادرات ٩,٣ میلیون بشکه میعانات گازی فاز ١٢
مجری طرح توسعه فاز ١٢ میدان گازی پارس جنوبی با اشاره به صادرات هشتمین محموله میعانات گازی این فاز به حجم ٨٥٠ هزار بشکه، گفت: تاکنون بیش از ٩ میلیون و ٣٠٠ هزار بشکه میعانات گازی از این فاز صادر شده است.
ﺳﻪشنبه، 21 بهمن 1393 - 12:56
بن‌بست‌شکنی از وام مسکن
مذاکرات یکساله در بدنه اقتصادی دولت برای «مسیرسازی جهت خروج از رکود مسکن»، به دلیل آنچه «کمبود منابع بانکی» عنوان می شود، در نقطه صفر متوقف مانده و طی این مدت پیشرفتی حاصل نشده است.
ﺳﻪشنبه، 21 بهمن 1393 - 12:51
راهبرد اعراب اوپک در جنگ قیمت نفت
اقدام عربستان برای کاهش قیمت نفت صادراتی خود به آسیا در هفته جاری به پایین ترین سطح یک دهه گذشته تازه ترین اقدام این کشور برای دفاع از سهم بازار خود در پرمصرف ترین منطقه نفتی جهان است.
ﺳﻪشنبه، 21 بهمن 1393 - 12:51
پایداری بانک‌ها زیرذره‌بین بانک مرکزی
مهشید شاهچرا و ماندانا طاهری کارشناسان پژوهشکده پولی و بانکی در گزارشی به بررسی ساختار ترازنامه و واسطه گری مالی شبکه بانکی کشور پرداخته اند. در این گزارش تحلیلی وضعیت ترازنامه بانکی و شرایط پایداری آنها بررسی شده است.
ﺳﻪشنبه، 21 بهمن 1393 - 12:31
مهاجرین، مهم ترین واردات اروپا
مهاجرین کشورهای اروپایی اغلب جز جمعیت جوان و نیروی کار اصلی محسوب می شود که این امر نقش مهمی در رشد اقتصاد منطقه دارد.نیروی مهاجر را با وجود تمام سخنان مختلف سیاستمداران شاید بتوان مهم ترین واردات این قاره دانست.
ﺳﻪشنبه، 21 بهمن 1393 - 11:52
ایران و امریکا در حال تقسیم منطقه هستند؟
ناظران می‌گویند تحولات اخیر که باعث شد الحوثی‌ها دست بالا را در قدرت در یمن داشته باشند نشان داد که ایالات متحده تا چه اندازه دستپاچه شده و این دستپاچگی این فرصت را به ایران داده است تا بتواند نفوذ خود را در منطقه گسترش دهد.
ﺳﻪشنبه، 21 بهمن 1393 - 10:19
جزئیات قراردادهای ارزی و ریالی صندوق توسعه ملی
صندوق توسعه ملی در ۹ ماهه امسال، بیش از ۵۳ هزار میلیارد قرارداد ریالی و حدود ۱۸ میلیارد قرارداد ارزی با بانکهای عامل منعقد کرد.
ﺳﻪشنبه، 21 بهمن 1393 - 08:59
در بازار کار جایی برای جوانان نیست
«در بازار کار جایی برای جوانان نیست». این را آمار و ارقام می گوید و دولتی ها نیز آن را توجیه می کنند. پای صحبت کارشناسان که بنشینیم از نوسانات اقتصادی چند سال اخیر و اتفاقاتی که بر تولید گذشت حرف می زنند. توزیع نامناسب درآمد و امکانات هم که جای ثابت دارد در کارشناسی ها و صد البته جذب نشد...
دوشنبه، 20 بهمن 1393 - 21:15
تولید، صادرات و قیمت نفت کشورهای اوپک چقدر است؟
به گزارش نفتون؛ در روزهای اخیر که ماه دوم میلادی در جریان است، وضعیت بازار نفت از روزهای سقوط قیمت فاصله گفته و قیمت ها در حال تقویت است. هرچند امروز بهای نفت برنت دریای شمال اندکی کاهش قیمت را تجربه کرد اما همچنان با قیمت 57 دلار و 56 سنت معامله می شود که حدود 8 دلار بالاتر از سطح قیمت در ماه نخست...
دوشنبه، 20 بهمن 1393 - 18:08
شهر اسطوره اي مقاومت ، صاحب نخستين ميني پالايشگاه كشور شد
همزمان با ایام مبارک دهه فجر، نخستین مینی پالایشگاه نفت در کشور در آیینی در خرمشهر راه اندازی شد. به گزارش نفتون؛ پالایشگاه پیمان رامشیر پلیمر خرمشهر نخستین پالایشگاه کوچک (مینی ریفاینری) در کشور است که با تامین منابع مهندسی و مالی بخش خصوصی و اعتبار بیش از ٥٠٠ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد. ...
دوشنبه، 20 بهمن 1393 - 17:59
ايجاد ظرفيت صادرات روزانه يك میلیون بشکه نفت از پایانه شناور خلیج فارس
با افتتاح پایانه صادراتی شناور خلیج فارس امکان صادرات نفت از میدانهای سروش و نوروز تا مرز یک میلیون بشکه در روز فراهم شد. به گزارش نفتون، محمد رنجبر، رئیس پایانه شناور صادراتی خلیج فارس در جریان افتتاح این پایانه که همزمان با بارگیری یک نفتکش ژاپنی بود گفت: این پایانه روزانه تا سقف ٢٠٠ هزار بشکه تو...
دوشنبه، 20 بهمن 1393 - 17:47
بودجه عمرانی امسال هم باید قربانی شرایط اقتصادی شود
دکتر غلامرضا تاجگردون در گفت و گو با اقتصاد ایرانی از وضعیت بودجه سال ۹۴ می گوید.
دوشنبه، 20 بهمن 1393 - 17:02
ظرفیت تجاری،صنعتی و گردشگری جزایر ومناطق آزاد بالفعل شود
عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: به منظور تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی در شرایط حساس کنونی از ظرفیت های ویژه جزایر به خصوص در زمینه های صنعت،گردشگری و تجارت استفاده و زمینه اشتغال برای کل کشور فراهم شود.
دوشنبه، 20 بهمن 1393 - 16:35
اختلافات کلیدی ایران و ۱+۵ حل شد
روزنامه وال‌استریت ژورنال در گزارشی به نقل از دیپلمات‌ها نوشت: به نظر می‌آید پیشرفت در حل اختلافات‌ کلیدی در مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ حاصل شده است.
دوشنبه، 20 بهمن 1393 - 16:31
ایران جناح طرفدار قیمت در اوپک را به خوبی سازماندهی نکرد/ تمديد دبيركلي البدري اشتباه بزرگ اوپك
مدیر سابق امور اوپک وزارت نفت با برشمردن ۳ اشتباه اوپک در اجلاس اخیر گفت: درآمد نفت ما حاصل ضرب مقدار صادرات نفت در قیمت آن است. دشمن یک بار در دولت قبل روی مقدار صادرات نفت فشار آورد و آن را محدود کرد و یک بار در دولت فعلی روی قیمت نفت فشار آورد و آن را کاهش داد. محمدعلی خطیبی اظهار داشت: دربار...
دوشنبه، 20 بهمن 1393 - 16:25
هیچ یارانه‌ای به صنعت نداده‌اند
معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشستی خبری به پرداخت نکردن یارانه صنعت اشاره کرد و درباره بازار خودروهای داخلی، نحوه واردات خودرو، میزان و نحوه پرداخت تسهیلات به بخش تولید، آخرین آمار صادرات غیر نفتی و رشد تولیدات داخلی توضیح داد.
دوشنبه، 20 بهمن 1393 - 15:56
١٤ طرح پتروشیمی ایران در انتظار فاینانس
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با بیان این که ١٨ طرح پتروشیمی برای تامین منابع مالی به کشور چین معرفی شده است، گفت: از میان این طرحها فاینانس پتروشیمی های سبلان، لردگان، بوشهر و مسجدسلیمان فعال شده و مابقی در دست پیگیری است.
دوشنبه، 20 بهمن 1393 - 15:07
اندیشکده واشنگتن در گزارشی ذکر کرده است لغو «تحریم‌های صنعت نفت و گاز ایران» ممکن است تنش‌هایی را با دیگر تولیدکنندگان انرژی مانند روسیه، عربستان سعودی و قطر شعله‌ور کند.
دوشنبه، 20 بهمن 1393 - 14:52
توافق‌نکردن بهتر از توافق بد است/ توافق بر کلیات و جزئیات باید یک مرحله‌ای و غیر قابل تفسیر باشد/ملت در 22 بهمن نشان می‌دهد چه کسی «دست بسته» است
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با بیان اینکه « من با ادامه مذاکرات و رسیدن به توافق خوب، موافقم» تصریح کردند: اگر توافقی انجام شود، باید در یک مرحله و در بردارنده کلیات و جزئیات بوده و مفاد آن نیز باید روشن، واضح و غیرقابل تفسیر و تأویل باشد و به گونه ای نباشد که طرف مقابل بهانه جویی کند.
دوشنبه، 20 بهمن 1393 - 14:45
توافق‌نکردن بهتر از توافق بد است/ توافق بر کلیات و جزئیات باید یک مرحله‌ای و غیر قابل تفسیر باشد/ملت در 22 بهمن نشان می‌دهد چه کسی «دست بسته» است
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با بیان اینکه « من با ادامه مذاکرات و رسیدن به توافق خوب، موافقم» تصریح کردند: اگر توافقی انجام شود، باید در یک مرحله و در بردارنده کلیات و جزئیات بوده و مفاد آن نیز باید روشن، واضح و غیرقابل تفسیر و تأویل باشد و به گونه ای نباشد که طرف مقابل بهانه جویی کند.
دوشنبه، 20 بهمن 1393 - 14:16
صفحه 300 از 303ابتدا   قبلی   294  295  296  297  298  299  [300]  301  302  303  بعدی   انتها