استاندارد، مسئول سلامت نیست
تاریخ انتشار: دوشنبه 27 اردیبهشت 1395
اجحافی بزرگ در حق سازمان غذا و دارو

  اجحافی بزرگ در حق سازمان غذا و دارو

آدرس کوتاه
امتیاز: Article Rating

دکتر محمد حسین قربانی، سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس شواهد و تجربیاتی که در گذشته وجود داشته در کمیسیون مشترکی قرار بر این بود که تمامی موارد حوزه سلامت باید بر عهده سازمان غذا و دارو باشد ولی در هفته گذشته که بنده هم در مجلس حضور نداشتم با اصرار برخی دوستان در دستور کار قرار گرفته و به هر دلیلی هم رأی آورد!!!

وی گفت: نگاه های اغراض آمیزی به سازمان غذا و دارو وجود داشته است و جالب اینجاست حوزه سلامت به هیچ وجه به سازمان استاندارد مربوط نمی شود.

دکتر قربانی اظهار داشت: متأسفانه در غیاب برخی نمایندگان و از جمله شخص خودم این مصوبه استاندارد رأی آورده و این یک اجحاف به سازمان غذا و دارو است و سازمان استاندارد نمی تواند در حوزه سلامت دخالت داشته باشد.

نماینده منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: سازمان استاندارد امکانات کافی را ندارد و بسیار ضعیف است و در همه استان ها نیز حضور ندارد ولی سازمان غذا و دارو در همه شهر ها و حتی مناطق آزاد آزمایشگاه های پیشرفته ای دارد که این مسئولیت باید برعهده سازمان غذا و دارو باشد که امیدواریم این مصوبه بازنگری شود.

دکتر قربانی گفت: در همه جای دنیا مسئولیت سلامت مواد غذایی، آشامیدنی و آرایشی و بهداشتی بر عهده وزارت بهداشت می باشد.

وی گفت: امیدواریم در قالب یک طرح فوریتی برای اصلاح این مصوبه در مجلس دهم حرکت کنیم و مواردی که تداخل با حوزه سلامت دارند باید تمامی موارد با مسئولیت مستقیم سازمان غذا و دارو باشد.

حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری سازمان غذا و دارو " ایفدونا " در مورد موضوع مصوبه مجلس در مورد نظارت بر محصولات غذایی، آرایشی و بهداشتی گفت: به هیچ وجه اینطور نیست که اختیارات سازمان غذا و دارو بر عهده سازمان استاندارد باشد و اصلا اختیارات سازمان غذا و دارو نمی تواند بر عهده سازمان استاندارد باشد و مسئولیت نظارت بر عهده سازمان غذا و دارو است.

دکتر رسول خضری، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز در گفتگو با خبرنگار " ایفدونا " اظهار داشت: مصوبه مجلس در مورد نظارت بر محصولات غذایی با توجه به اینکه در روزهای پایانی مجلس قرار داریم اشتباه است و این مصوبه نیاز به بازنگری دارد و نظارت بر محصولات غذایی باید بر عهده سازمان غذا و دارو باشد و سازمان استاندارد تجهیزات و امکانات لازم را ندارد و احتمال دارد سلامت مردم خدشه دار شود.

منبع : شمانیوز

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: