اجرای عملیات عمرانی در میدان‌های گازی تابناک و دالان > پیام نفتون
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 19 اسفند 1399
اجرای عملیات عمرانی در میدان‌های گازی تابناک و دالان

  اجرای عملیات عمرانی در میدان‌های گازی تابناک و دالان

آدرس کوتاه
امتیاز: Article Rating

عملیات عمرانی دو حلقه چاه در میدان‌های گازی تابناک و دالان پیش و پس از استقرار دکل حفاری ازسوی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی انجام شد و صرفه‌جویی ۱۵ میلیارد ریالی را به‌دنبال داشت.

 

به گزارش نفتون، علی منتصری، سرپرست مهندسی و ساختمان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی گفت: به‌دلیل شرایط اضطراری پیش‌آمده و ضرورت تعمیر هر چه سریع‌تر چاه‌های شماره ۱۴ دالان و شماره یک تابناک، اجرای این پروژه‌ها بدون حضور پیمانکار به‌صورت اضطراری به مهندسی و ساختمان واگذار شد که با تلاش شبانه‌روزی کارکنان و استفاده از برخی ماشین‌آلات مناطق عملیاتی بدون افزایش بار مالی انجام و افزون بر اتمام پروژه در موعد مقرر، صرفه‌جویی ۱۵ میلیارد ریالی در اجرای پروژه نیز حاصل شد.

وی افزود: عملیات عمرانی پیش و پس از استقرار دکل تعمیراتی با استفاده از توان پیمانکاران داخلی و نظارت مهندسی و ساختمان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی روی چهار حلقه چاه دیگر با حدود ۴۱ میلیارد ریال هزینه امسال انجام شد.

سرپرست مهندسی و ساختمان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی درباره فعالیت‌های انجام‌شده در این پروژه‌ها تصریح کرد: مراحل انجام این پروژه‌ها شامل برداشتن و استقرار دوباره تسهیلات سرچاهی و حصار اطراف چاه، جانمایی تانکرهای ذخیره سوخت، احداث و ایزولاسیون گودال گل، ساخت سپتیک‌های مورد نیاز و آماده‌سازی محل کمپ استراحت با رویکردهای زیست‌محیطی است.

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی با مرکزیت شیراز از شرکت‌های بهره‌بردار زیرمجموعه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران است که تولید نفت و گاز این شرکت را از پنج منطقه عملیاتی آغار و دالان، نار و کنگان، پارسیان، سرخون و گشوی جنوبی و سروستان و سعادت‌آباد به‌عهده دارد.

 

منبع: شرکت نفت مناطق مرکزی ایران

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: