افتتاح نیروگاه خورشیدی در پالایشگاه گازی فجرجم
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 30 اردیبهشت 1399
افتتاح نیروگاه خورشیدی در پالایشگاه گازی فجرجم

  افتتاح نیروگاه خورشیدی در پالایشگاه گازی فجرجم

آدرس کوتاه
امتیاز: Article Rating

سرپرست مدیریت مهندسی و توسعه شرکت پالایش گاز فجرجم از افتتاح رسمی و بهره‌برداری از نیروگاه خورشیدی در این پالایشگاه خبر داد.

 

به گزارش نفتون به نقل از شرکت ملی گاز ایران، حمید الله‌ورودی گفت: نیروگاه خورشیدی متصل به شبکه با توان ۳۰ کیلووات، در راستای تعهد به خط‌مشی سازمان مبنی بر استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، حفظ محیط زیست و مدیریت مصرف انرژی، در شرکت پالایش گاز فجرجم به‌صورت آزمایشی به بهره‌برداری رسید.

 

وی ادامه داد: در راستای سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص بهینه‌سازی مصرف و کاهش شدت مصرف انرژی و نیز در اجرای ابلاغیه هیئت وزیران در تأمین ۲۰ درصد از انرژی مورد نیاز ساختمان‌های اداری از محل انرژی‌های تجدیدپذیر، شرکت پالایش گاز فجرجم اقدام به تعریف و اجرای پروژه احداث نیروگاه خورشیدی به‌منظور تأمین بخشی از بار الکتریکی مورد نیاز ساختمان اداری این شرکت کرده است.

 

 سرپرست مدیریت مهندسی و توسعه شرکت پالایش گاز فجرجم تصریح کرد: این سامانه از نوع متصل به شبکه بوده و با رعایت استاندادهای ملی و بین‌المللی و با تأمین اعتبار از محل ردیف بودجه‌های سرمایه‌ای مدیریت انرژی و کربن اجرا شده است.

 

الله‌ورودی همچنین از احداث نیروگاه خورشیدی ۴۰ کیلوواتی برای ساختمان اداری بندر سیراف و احداث نیروگاه یک مگاواتی در پالایشگاه به‌عنوان برنامه‌های آتی شرکت خبر داد.

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: