بانکها با موسسات مالی و اعتباری بدون مجوز در افزایش سود بانکی رقابت دارند > پیام نفتون
تاریخ انتشار: جمعه 22 اسفند 1393
بانکها با موسسات مالی و اعتباری بدون مجوز در افزایش سود بانکی رقابت دارند

  بانکها با موسسات مالی و اعتباری بدون مجوز در افزایش سود بانکی رقابت دارند

آدرس کوتاه
امتیاز: Article Rating

به گزارش نفتون، عیسی امامی با بیان اینکه تعیین سیاست های دستوری باعث ناکامی در اقتصاد می شود، گفت: هرچه میزان دخالت دولت در سیاستگذاری های اقتصادی کمتر باشد، موفقیت بیشتری را شاهد خواهیم بود.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی، تعیین نرخ سود بانکی از سوی دولت را باعث ناهماهنگی در اقتصاد عنوان کرد و افزود: اکنون بسیاری از موسسات مالی و اعتباری، بدون تبعیت از بانک مرکزی در فعالیت های اقتصادی دخیل هستند و این موضوع باعث تجمع منابع در این موسسات شده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از منابع در اختیار موسسات، به جای تولید در سایر فضاهای انحرافی هزینه شده اند، عنوان کرد: اگر دولت نرخ سود تولید را همگام با تورم کاهش دهد قدرت خرید مردم افزایش خواهد یافت و ثمره آن ایجاد تعادل در اقتصاد است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلی تصریح کرد: اکنون بسیاری از بانک ها به منظور جذب سرمایه، در رقابت با موسسات غیرمجاز هستند و همین موضوع باعث افزایش سود بانکی شده است، لذا دریافت این سودهای کلان، هزینه تولید را افزایش و قدرت خرید مصرف کننده را کاهش می دهد.

امامی با تاکید بر اینکه دولت باید نرخ تورم واقعی را قبول کند، گفت: پرداخت سودهای بالا باعث گران شدن تسهیلات می شود و ثمره آن تشدید رکود است، لذا دولت باید بابت قیمت تمام شده پول برای واحدهای تولیدی یارانه در نظر بگیرد.

به گفته این نماینده مردم در مجلس نهم، بهبود وضعیت تولید باعث پویایی اقتصاد خواهد شد و می توان با رونق بنگاه های تولیدی، شرایط اقتصادی کشور را سر و سامان داد.

وی تصریح کرد: تعیین نرخ سود به میزان بالاتر از تورم باعث خرسندی سپرده گذاران می شود، اما آن روی سکه تولیدکنندگانی هستند که باید از بانک تسهیلات با نرخ بهره بالا دریافت کنند و ایجاد تعادل در این بین از وظایف دولت و بانک مرکزی است.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس افزود: انتظار ما از دولت حمایت از تولید بوده و باید با پرداخت وام های ارزان، حمایت از تولید را در سرلوحه امور خود قرار دهد.

منبع: خانه ملت

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: