بررسی لایحه بودجه در صحن علنی مجلس از روز یکشنبه > پیام نفتون
تاریخ انتشار: چهارشنبه 22 بهمن 1393
بررسی لایحه بودجه در صحن علنی مجلس از روز یکشنبه

  بررسی لایحه بودجه در صحن علنی مجلس از روز یکشنبه

آدرس کوتاه
امتیاز: Article Rating

به گزارش نفتون، موسی الرضا ثروتی اظهار داشت: نمایندگان تلاش می کنند متناسب با واقعیت های اقتصادی و وضع قیمت نفت و دیگر موارد این لایحه را بررسی و تصویب کنند.

وی درباره یارانه نقدی و ساماندهی آ ن نیز گفت: رفتار دولت یازدهم تغییری ندارد و ادامه دهنده دولت دهم است. ثروتی تاکید کرد: دولت باید به سمت حذف یارانه نقدی دهک های پردرآمد حرکت کند تا با کسری مواجه نشود و قانون هدفمندی را به طور کامل اجرایی کند.

وی گفت: معیار ۲.۵ میلیون تومان برای حذف یارانه نقدی خیلی جدی نیست و عمدتا ۱۰ میلیون نفری که شناسیی شده اند از ملاکین بزرگ، کارخانه دارها و صاحبان ثروت های فراوان هستند که این موضوع هم از طریق بانک های اطلاعات جامع اقتصادی، آماری، کاداستر و سامانه های ثبت اسناد و املاک قابل تشخیص است.

ثروتی گفت: مجلس هم نظارت دارد و موارد تخلف دولت های دهم و یازدهم در اجرای هدفمندی یارانه ها به قوه قضائیه ارسال شده است.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت هم در این گفتگو اظهار داشت: قانون هدفمندی یارانه ها از اول هم ناقص اجرایی شده و به اهداف خود نرسیده است و باید مسیر خود را اصلاح و هموار کند.

وی افزود: قرار بود نرخ بهره وری افزایش یابد، مصرف انرژی بهینه شود، از بخش تولید نیز حمایت کنیم و به اصلاح بخش مصرف نیز برسیم اما تحقق نیافته است.

این نماینده مجلس گفت: معیار ۲.۵ میلیون تومان هم کارایی نخواهد داشت و باید مسیرهای دیگری را هم دولت پیدا کند.

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: