تحقق دولت الکترونیک باید در دستور کار مجلس قرار گیرد
تاریخ انتشار: یکشنبه 25 خرداد 1399
تحقق دولت الکترونیک باید در دستور کار مجلس قرار گیرد

  تحقق دولت الکترونیک باید در دستور کار مجلس قرار گیرد

آدرس کوتاه
امتیاز: Article Rating

نماینده مردم الیگودرز در مجلس قطع وابستگی بودجه به نفت را مهمترین اقدام در حوزه اصلاح ساختار بودجه عنوان کرد و گفت: برخی هزینه‌ها و مصارف دولت واقعا اجتناب ناپذیر هستند ولی باید جلو موازی‌کاری‌ها و هزینه‌های غیرضروری گرفته شود.

به گزارش نفتون، محمد خدابخشی درباره راهکارهای مقابله با فساد و نقش مجلس در این باره اظهارداشت: یکی از اقداماتی که اجرای آن برای مقابله با فساد ضروری و مهم است، این است که به سمت دولت الکترونیک و یا یک مرحله بالاتر یعنی دولت هوشمند برویم.

وی یادآورشد: وقتی کارهایمان را به‌صورت الکترونیکی انجام بدهیم و ارتباط ارباب رجوع با کسانی که متولی آن هستند قطع شود زمینه رشوه‌خواری را از بین می‌برد. ضمن اینکه تحقق دولت الکترونیک به افزایش کارایی و بهره‌وری و کاهش ترافیک هم کمک می‌کند.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس با تاکید بر لزوم بازنگری در قوانینی که زمینه فساد را ایجاد می‌کنند، گفت: در مقاطع قبلی که بحث حقوق‌های نجومی مطرح بود، برخی از قوانین این اجازه را می‌داد که در نهایت دیوان محاسبات در این زمینه اقداماتی انجام داد.

خدابخشی با بیان اینکه هرچه به سمت شفافیت حرکت کنیم، زمینه بروز فساد کمتر می شود، اظهار داشت: مجلس باید قوانین لازم برای تحقق دولت الکترونیک را در دستور کار قرار دهد

وی همچنین درباره اصلاح ساختار بودجه گفت: موضوع اصلاح ساختار بودجه که رهبر انقلاب اسلامی هم بر آن تاکید دارند، به کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات ارتباط دارد و انشاءالله بعد از شکل‌گیری این کمیسیون از مواردی است که حتما در دستور کار کمیسیون قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم الیگودرز با تاکید بر لزوم رهایی بودجه از نفت اظهارداشت: در سال‌های اخیر مخالفین جمهوری اسلامی ایران همواره از وابستگی به نفت به عنوان یک ابزار علیه کشور استفاده کردند. ما پیش از این باید برای رفع این تهدید اقدام می کردیم و تلاش می کردیم وابستگی به نفت را قطع کنیم و تلاش کنیم اگر درآمد نفتی داریم آن را به شکل‌های دیگری برای توسعه کشور استفاده کنیم.

خدابخشی تصریح کرد: نباید بودجه کارکنان دولت، نیروهای مسلح، بهداشت و درمان و آموزش و پرورش را به نفت گره بزنیم و اگر بخواهیم مستقل باشیم و روی پای خودمان بمانیم، باید این وابستگی را قطع کنیم. این مهمترین اقدامی است که مجلس برای اصلاح ساختار بودجه باید انجام دهد.

وی یادآورشد: به موازات این قطع وابستگی بودجه عمومی به نفت، باید در مصارف دولت و در جاهایی که موازی‌کاری انجام می‌شود، بازنگری کنیم و جلوی این موازی‌کاری‌ها گرفته شود. دیوان محاسبات هم باید هزینه‌های غیرضروری را شناسایی کند تا مجلس درباره آنها تصمیم‌گیری کنیم.

نماینده مردم الیگودرز اضافه کرد: برخی از هزینه‌های دولت و برخی مصارف واقعا اجتناب‌ناپذیر هستند و ما نمی‌توانیم درباره آنها تصمیم‌گیری کنیم اما هزینه‌هایی که غیرضروری هستند قابل تصمیم‌گیری در مجلس هستند که باید شناسایی و برطرف شوند.

 

منبع: ایرنا

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: