ترامپ نخستین کارزار انتخاباتی خود را از ترس به تعویق انداخت
تاریخ انتشار: شنبه 24 خرداد 1399
ترامپ نخستین کارزار انتخاباتی خود را از ترس به تعویق انداخت

  ترامپ نخستین کارزار انتخاباتی خود را از ترس به تعویق انداخت

آدرس کوتاه
امتیاز: Article Rating

دونالد ترامپ با وجود ادامه اعتراض‌ها به نژادپرستی در سراسر آمریکا که با قتل جورج فلوید شهروند سیاهپوست به دست پلیس سفید پوست آمریکایی جرقه آن زده شد، تصمیم خود در برگزاری نخستین کارزار انتخاباتی‌اش که مصادف با روز آزادی برده‌داری در آمریکا بود را از بیم شدت گرفتن خشم عمومی به تعویق انداخت. 

به گزارش نفتون، ترامپ که قصد داشت نخستین برنامه انتخاباتی خود را که به علت همه‌گیری ویروس کرونا در آمریکا به تعویق افتاده بود، در نوزدهم ژوئن (۳۰ خردادماه) مصادف با روز «آزادی برده‌داری» در آمریکاست، برپا کند، اما در مواجه با موج انتقادها که به عمد این روز را تعیین کرده، آن را به روز ۲۰ ژانویه (اول تیرماه) به تعویق انداخت. 
بنابراین گزارش، «ژوئنتین» (نوزدهم ماه ژوئن) در تقویم آمریکا به مناسبت روز آزادی از تعطیلات رسمی در این کشور شناخته می‌شود که در ۱۹ ژانویه ۱۸۶۵ میلادی «اعلامیه آزادی بردگان» در ایالت تگزاس خوانده شد. 
منتقدان، دونالد ترامپ را متهم می‌کنند که قصد داشته است با توجه به ادامه اعتراض‌ها نسبت به قتل جرج فلوید به دست پلیس سفیدپوست، به نوعی برتری سفیدپوستان را با راه‌اندازی نخستین کارازار خود در این روز به رخ کشد. 

براساس این گزارش،، این مساله که می‌توانست موج جدیدی از اعتراض‌های خیابانی را این بار علیه رئیس جمهوری آمریکا موجب شود، ترامپ را واداشت از برگزاری نخستین کارزار انتخاباتی خود پس از فروکش کردن همه‌گیری ویروس کرونا در آمریکا به روز دیگری موکل کند. 
زمانی که ترامپ در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز در این زمینه مورد پرسش قرار گرفت که «شما کارزار انتخاباتی خود را برای ۱۹ ژوئن تعیین کرده ایت، آیا تعیین این تاریخ به عمد بوده است»؛ درپاسخ با انکار این موضوع گفت: نه! اما دقیقا می‌دانم که چه می‌خواهید بگویید؛ این یک جشن است، کارزار انتخاباتی من نیز یک جشن است، به هیچ وجه در این مورد که این یک «دردسر» است فکر نکنید زیرا آن روز، یک روز جالبی بوده و اینکار بدون هیچ قصدی صورت گرفته است. 

ترامپ در حالی از قصد خود در برپایی نخستین کارزار انتخاباتی خود در ۳۰ خردادماه عقب‌نشینی کرد که در بخشی از مصاحبه با فاکس نیز، مساله احتمال باخت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا را مطرح کرد. 
ترامپ ۲۳ خردادماه به فاکس نیوز گفته بود: در صورت باختن به کار خود ادامه می‌دهم و مشغول به کار دیگری می‌شوم. «اگر انتخابات ماه نوامبر (آبان) برنده نشوم به کار خود ادامه می‌دهم و مشغول به کار دیگری می‌شوم. 

رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد: فکر می‌کنم که این اتفاق (باختن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰) اتفاق بسیار ناراحت کننده‌ای برای کشور ما باشد. 
ترامپ درحالی به احتمال باخت خود در انتخابات ۲۰۲۰ اشاره می‌کند، که از زمان ورود به کاخ سفید در بسیاری از امور داخلی و خارجی آمریکا با انتقادهای فراوانی مواجه بوده، که تازه‌ترین آن، شیوه عملکردش به همه‌گیری ویروس کرونا در آمریکاست که تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۱۱۷ هزار نفر مبتلا شده از این تعداد نزدیک به ۱۱۷ هزار نفر جان باخته‌اند؛ ضمن آنکه برخورد وی با معترضان به مساله نژادپرستی در این کشور، نیز به دامنه اعتراض‌ها افزوده است. 

انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا خواهد بود که قرار است در سوم نوامبر ۲۰۲۰ (سیزدهم آبان ۱۳۹۹) برگزار شود.

 

منبع: ایرنا

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: