تزریق روزانه 2 میلیارد فوت مکعب گاز به میدان آغاجاری > پیام نفتون
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 19 خرداد 1394
تزریق روزانه 2 میلیارد فوت مکعب گاز به میدان آغاجاری

  تزریق روزانه 2 میلیارد فوت مکعب گاز به میدان آغاجاری

آدرس کوتاه
امتیاز: Article Rating

نخستین بار تزریق گاز به مخازن نفتی در حوزه عملیاتی شرکت بهره برداری نفت وگاز آغاجاری به دو میلیارد فوت مکعب در روز افزایش یافت.

محمد باورساد افزود: خوراک ایستگاه از طریق خط لوله پنجم سراسری به قطر ٥٦ اینچ و به طول ٥١٢ کیلومتر از فازهای ٦ و ٧ و ٨ طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی  وارد ایستگاه شده و در نهایت پس از دو مرحله فشار افزایی، گاز خروجی از ایستگاه به وسیله دو خط لوله ٢٤ اینچ به ٢٢ حلقه چاه تزریق می شود.

 

وی با بیان این که هدف از اجرای این طرح، افزایش میزان تولید نفت و همچنین انتقال و ذخیره سازی گاز تولیدی از میدان مشترک گازی پارس جنوبی بوده است، اظهار کرد: این ایستگاه با تلاش بی وقفه کارکنان نگهداری و تعمیرات و تزریق گاز و خدمات مهندسی نگهداری و تعمیرات و مجموعه مهندسی ستاد مناطق نفتخیز جنوب نخستین بار با  ٦ ردیف توربوکمپرسور، فعال و زمینه تزریق دو میلیارد فوت مکعب گاز به مخازن نفتی آغاجاری را فراهم آورد که دستاوردی مهم و ارزشمند برای شرکت ملی نفت ایران است.

 

باورساد توضیح داد: تعمیرات کامل  ٤ دستگاه کمپرسورگازی، تامین و نصب ٦ ست نشت بند، تعویض سامانه های کنترل کمپرسورهای هوا و نیتروژن ساز ایستگاه ، تعمیر و راه اندازی گیربکس ردیف F ، تعمیرات انواع شیرآلات و کنترل ولوهای مربوط به آنتی سرج کمپرسورها و تامین و نصب ٢ دستگاه سرور جدید از اقداماتی بود که در این زمینه صورت گرفت.

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: