توجه به میادین مشترک نفت و گاز از نکات استراتژیک بودجه است > پیام نفتون
تاریخ انتشار: یکشنبه 26 بهمن 1393
توجه به میادین مشترک نفت و گاز از نکات استراتژیک بودجه است

  توجه به میادین مشترک نفت و گاز از نکات استراتژیک بودجه است

آدرس کوتاه
امتیاز: Article Rating

به گزارش نفتون، حسن کامران در موافقت با کلیات لایحه بودجه 94 گفت: امسال برای اولین بار اخذ مالیات مناطق آزاد در بودجه لحاظ شده است.

وی افزود: نکته مهم دیگر در بودجه توجه به میادین مشترک نفت و گاز است که بر این اساس مقرر شده مبلغ 4 میلیارد و 800 میلیون دلار از صندوق برداشته و از سود آن برای این اقدام استراتژیک بهره‌ گرفته شود و مجدد آن مبلغ به صندوق بازگردانده شود.

این نماینده موافق لایحه بودجه 94 تصریح کرد: همچنین تقویت شرکت‌های دانش بنیان از نکات مثبت لایحه بودجه 94 است .

وی افزود: همچنین برای اولین بار برای رزمندگان معسر و آنهایی که بیمه ندارند و فاقد شغل هستند  مقرر شد حداقل 70 درصد حقوق بیمه تأمین اجتماعی تعلق گیرد و همچنین حذف درصد جانبازی برای اخذ وام جانبازان در بودجه لحاظ شده است.

کامران تصریح کرد: در لایحه بودجه 94  چند دست بیمه ذکر شده از جمله برای بیمه زنان خانه‌دار و بی‌سرپرست و بیمه  زنان بیوه  60 و 50 ساله و بیمه کارفرمای کشاورز که حدود 400 هزار نفرند، امسال در ردیف 110400 مالیات بر واردات یک درصد اضافه شده است.

وی افزود: همچنین در بودجه امسال در رابطه با پدر و مادر شهید توجه شده که در صورت فوت  اگر والدینش بیماری صعب‌العلاج داشتند و یا  معلول و یا  نامادری و حتی مطلقه تحت تکلف و مهجور بود حقوقشان قطع نشود.

این نماینده موافق تصریح کرد: از موارد استراتژیک مورد توجه در بودجه سال 94 مهار آب‌های مرزی است و مقرر شده که مبلغی از صندوق توسعه ملی برای این منظور برداشت شود.

کامران اظهار داشت: همچنین برای تکمیل شبکه‌های آب  1 و 2 و 3 و 4 در کشاورزی مقرر شد تا 85 درصد را دولت و 15 درصد را کشاورز تأمین کند و در صورتی که کشاورز توان پرداخت آن 15 درصد را نداشت، این مبلغ از طریق کار و کارگری تأمین شود.

وی افزود: بازنشستگان ذوب آهن و فولاد که  13 استان درگیر هستند و بر این اساس حکم آورده‌ایم که آنچه دولت از  سال‌های قبل از رد سهم یا سهم الشرکه یا اموال آنها انتقال پیدا کند به آن صندوق و این طور نباشد که سوابق آنها نادیده گرفته شود.

وی افزود: 8 درصد اعتباری تمام روستاها اختصاص یابد به بهسازی روستاها که در کنار آن افزایش غیر رایگان هم داریم.

منبع: فارس

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: