جنگنده روس ها به فضا می رود > پیام نفتون
تاریخ انتشار: چهارشنبه 17 دی 1399
جنگنده روس ها به فضا می رود

  جنگنده روس ها به فضا می رود

آدرس کوتاه
امتیاز: Article Rating
روسیه جنگنده رهگیر جدیدی به نام میگ -۴۱ ساخته است که می تواند در فضای نزدیک جو کره زمین نیز پرواز کند.

به گزارش نفتون، پایگاه اینترنتی روسی آویا پروم که اخبار صنایع نظامی هوایی را منتشر می کند، روز چهارشنبه در گزارشی نوشت: جنگنده نسل ششم و جدید میگ-۴۱ در سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ میلادی، ۲۴۶ آزمایش موفق را پشت سر گذاشت.

بر اساس گزارش رسانه روسی، این آزمایشات برای تعیین برایند کارایی آیرودینامیکی بخش های مختلف جنگنده جدید میگ-۴۱ در جنگ های هوایی انجام گرفته است.

در گزارش آویاپروم آمده است: جنگنده میگ-۴۱ برای وضعیت های فوق العاده آزمایش شده است و این به آن معناست که جنگنده نه فقط شکل ظاهری مشخص دارد بلکه اسناد ساخت آن نیز تنظیم شده است و نخستین پرواز آن در سال ۲۰۲۳ انجام خواهد گرفت.

پایگاه اینترنتی روسی نوشت: جنگنده میگ-۴۱ دارای سرعت بسیار بالایی خواهد بود و اطلاعات در مورد محرمانه شده است و این هواپیما می تواند در فضای بالای جو کره زمین نیز پرواز کند.

جنگنده میگ-۴۱ نسل ششم روسیه با کد PAK DP ساخته شده است و شرکت هواپیماسازی میگ و نیروی هوافضای روسیه به طور مشترک اولین پرواز آزمایشی این جنگنده مافوق صوت را انجام می دهند.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز در گزارشی در مورد ساخت جنگنده میگ-۴۱ نوشت: این جنگنده نسل ششمی روسیه برای جایگزینی جنگنده نسل چهارمی میگ-۳۱ ساخته شده است که سرعت آن ۲.۳ برابر سرعت صوت است.

این رسانه دولتی روسیه به نقل از ایلیا تاراسنکو رئیس شرکت هواپیماسازی میگ نوشت: میگ-۴۱ با سرعت ۴ یا ۵ برابر سرعت صوت پرواز خواهد کرد که ۶ هزار کیلومتر در ساعت خواهد بود و می تواند در فضا نیز بکار گرفته شود.

به نوشته اسپوتنیک، جنگنده میگ-۴۱ سرنشین دار خواهد بود اما امکان دارد در آینده نوع بدون سرنشین میگ-۴۱ نیز ساخته شود.

منبع: ایرنا
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: