رای اعتماد مجلس
تاریخ انتشار: یکشنبه 28 مرداد 1403
 خط مقدم نیروی انسانی برای پاکنژاد مهم است/ امتیاز ویژه برای وزیری که در مذاکرات بین المللی نفت نیاز به مترجم ندارد 

  خط مقدم نیروی انسانی برای پاکنژاد مهم است/ امتیاز ویژه برای وزیری که در مذاکرات بین المللی نفت نیاز به مترجم ندارد 

آدرس کوتاه
امتیاز: Article Rating



نفتون/ مدیر اکتشاف و عضو پیشین هیئت‌مدیره شرکت ملی نفت ایران گفت: با توجه به تجربه، دانش و توانمندی متنوع و بالای گزینه پیشنهادی دولت چهاردهم برای وزارت نفت در ارتباطات بین‌المللی، ایشان گزینه موفق و بسیار مناسبی برای وزارت نفت خواهد بود.


سیدصالح هندی در گفت‌وگو با خبرنگار ما درباره خصوصیات فردی گزینه پیشنهادی وزارت نفت دولت چهاردهم بیان کرد: ایشان از این نظر که حوزه‌های کاری متنوعی از عملیات، برنامه‌ریزی و حکمرانی صنعت نفت را به‌دلیل فعالیت و عضویت در هیئت‌مدیره شرکت نفت تجربه کرده، گزینه بسیار مناسبی برای وزارت نفت است.

وی با اشاره به همکاری نزدیک با محسن پاک‌نژاد در هیئت‌مدیره شرکت ملی نفت گفت: ایشان به مسائل بین‌المللی کاملاً آشناست و به‌دلیل فعالیت در شرکت بین‌المللی نیکو، تجارت و خرید و فروش بازار نفت را می‌شناسند. افزون‌براین، به دلیل تسلط کامل به زبان انگلیسی در ارتباطات بین‌المللی احتیاجی به مترجم ندارد و همه این موارد جزو امتیازات ایشان است و به نظرم وزیر موفقی باشد.

مدیر پیشین اکتشاف شرکت ملی نفت ایران درباره خصوصیات و روحیات فردی گزینه پیشنهادی وزارت نفت افزود: ایشان همچنین ارتباطات بین‌المللی را به‌خوبی می‌شناسد، جوان است و خوشبختانه اعتمادبه‌نفس بالایی دارد؛ افزون بر آن جلسات را با اقتدار اداره می‌کند.

هندی تأکید کرد: این تفکر که شخصی که برای وزارت نفت معرفی می‌شود، باید به تمام حیطه و حوزه‌ها آشنایی کامل داشته باشد،‌ تصوری بی‌اساس است و اساساً نمی‌توانیم فردی را پیدا کنیم که در تمام جزئیات با همه بخش‌ها به‌صورت عملی آشنا باشد. در این زمینه ایشان از شرایط بسیار مناسبی برخوردار است و به تمام حوزه‌ها آشنایی دارد و در صنایع پایین‌دستی نیز در ستاد سوخت‌رسانی فعال بوده و کار کرده‌ و با انتخاب معاونان مؤثر می‌تواند تمام بخش‌ها را به‌شکلی کارآمد مدیریت کند.

وی افزود: وزیر نفت باید کلی‌نگر و از توانمندی هدایت و راهبری برخوردار باشد و بتواند با دولت و دنیا تعامل درستی داشته باشد و مسائل رده پایین‌تر را به معاونان خود واگذار کند.

عضو پیشین هیئت‌مدیره شرکت ملی نفت ایران با اشاره به سوابق مدیریتی گزینه پیشنهادی وزارت نفت در مخازن هیدروکربوری، توسعه مخازن مستقل گازی و شرکت نفت مناطق مرکزی گفت: شرکت نفت مناطق مرکزی یکی از اصلی‌ترین تولیدکنندگان گاز در کشور است و اتفاقاً ایشان به همین دلیل با مسائل تولید کاملاً آشناست و از پس حل بحران ناترازی برخواهد آمد.

خط مقدم نیروی انسانی برای پاک‌نژاد مهم است

هندی با اشاره به برخی انتقادها به گزینه وزارت نفت درباره ارتباط ایشان و بیژن زنگنه، وزیر نفت سابق، افزود: ایشان مثل خیلی افراد دیگر جزو مدیران تربیت‌شده از سوی آقای زنگنه است که در وزارت نیرو ۶ وزیر تربیت کرد و این از نظر من حُسن آقای پاک‌نژاد و باعث افتخار است. اما اینکه گفته می‌شود ایشان تحت امر و مجری اوامر زنگنه است، من چنین روحیه‌ای از ایشان سراغ ندارم.

وی بیان کرد: ارادت ویژه‌ای به آقای زنگنه دارم، اما با اطمینان می‌گویم در زمان وزارت ایشان، مسائل مدیریتی را مستقل پیگیری می‌کردیم و در این راه چالش‌هایی نیز داشتیم. آقای پاک‌نژاد نیز شخصیت مستقلی دارد و در حوزه منابع انسانی نیز انسان بااخلاقی است و کسانی که از نزدیک با ایشان کار کرده‌اند، صحه می‌گذارند که دلسوزانه مسائل نیروی انسانی را پیگیری می‌کرد و در حادثه رگ سفید حضور داشت و همین موضوع نشان‌دهنده مهم‌بودن خط مقدم برای ایشان است و من فکر نمی‌کنم در این زمینه نیز چالشی داشته باشد.

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: