درخواست برای تحقیق درباره ملاقات جان کری با مقامات ایرانی
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 24 اردیبهشت 1398
درخواست برای تحقیق درباره ملاقات جان کری با مقامات ایرانی

  درخواست برای تحقیق درباره ملاقات جان کری با مقامات ایرانی

آدرس کوتاه
امتیاز: Article Rating

تارنمای هیل در گزارشی عنوان کرد: 'مارکو روبیو' سناتور جمهوریخواه از دادستان کل آمریکا خواست تا در این رابطه که آیا 'جان کری' وزیر خارجه سابق این کشور به دلیل گفت وگو با مقامات ایرانی قوانین فدرال را نقض کرده، تحقیقات شود.

سناتور جمهوریخواه خواستار تحقیق درباره ملاقات جان کری با مقامات ایرانی شد

 

به گزارش آزانس اخبار نفت و سیاست، در ادامه گزارش تارنمای هیل آمده است: مارکو روبیو در نامه ای به 'ویلیام بار' دادستان کل آمریکا بار دیگر درخواست سال گذشته خود را در مورد انجام تحقیقات از جان کری مطرح کرد.

روبیو در نامه به دادستان کل آمریکا نوشت: وزارت دادگستری آمریکا باید این مساله را روشن کند که آیا اقدامات جان کری وزیر خارجه سابق در ارتباط با برنامه جامع اقدام مشترک با ایران 'قانون لوگان' یا 'قانون ثبت عوامل خارجی' را نقض کرده یا نه؟

این سناتور جمهوریخواه افزود: مردم آمریکا شایسته این هستند تا بدانند که آیا قوانین آمریکا بدون توجه به سمت های گذشته هر فردی اجرا می شود.

دونالد ترامپ چند روز پیش اعلام کرد که جان کری باید براساس قانون 'لوگان' به خاطر گفت وگو با مقامات ایران و همچنین انتقاد از سیاست های رئیس جمهوری آمریکا در قبال ایران تحت پیگرد قانونی قرار بگیرد.

قانون لوگان هرگونه مذاکره شهروندان آمریکایی با دولت های خارجی را بدون اجازه دولت ممنوع کرده و انجام این کار نقض قوانین و جرم محسوب می شود.

این در حالیست که سخنگوی جان کری در گفت وگو با شبکه سی ان ان این موضع گیری ترامپ را اشتباه خوانده است.

 

منبع: ایرنا

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: