سازمان خودکفایی متولی حمایت از دکل های داخلی > پیام نفتون
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 12 اسفند 1393
سازمان خودکفایی متولی حمایت از دکل های داخلی

  سازمان خودکفایی متولی حمایت از دکل های داخلی

آدرس کوتاه
امتیاز: Article Rating

به گزارش نفتون، احمد سجادی، با تاکید بر ضرورت استفاده ازتجهیزات داخلی بخش نفت و گاز، درباره اجرا نشدن بخشنامه وزیر نفت مبنی بر ممنوعیت استفاده از دکل های خارجی، گفت:پیش ازاین پیشنهاد تاسیس سازمان خود کفایی نفت را داده بودم چرا که معتقدم باید تا حد امکان از تجهیزات داخلی استفاده کنیم.

نماینده مردم سرخس،فریمان، احمدآباد، رضویه، ملک آباد وبینالود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازمان خود کفایی وزارت نفت متولی حمایت از تولید دکل های داخلی خواهد شد، گفت:دروزارت نفت سازمان مشخصی برای گرفتن مجوز  استاندارد و دادن تعهد وجود ندارد که این موضوع به نوبه ی خودسهم بسزایی در عدم حمایت از تولید داخلی دارد.

وی با انتقاد از این که برای تامین  تجهیزات درون چاهی، پالایش و استخراج  نیز از توان خارجی استفاده می شود، افزود:در وزارت نفت پیش از استفاده از دکل های نفتی نیازمند دستگاه های لرزه نگار جهت شناسایی مخازن هستیم که در حال حاضر از نیرو و تجهیزات خارجی ( چینی) به صورت اجاره ویا خرید استفاده می شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس از وزیر نفت خواست که تنها به صدور و ابلاغ بخشنامه اکتفا نکند و نظارت بر اجرا را جدی بگیرد.

سجادی گفت: با تشکیل سازمان خودکفایی می توان از توان علمی  نخبگان، دانشگاهیان ، کارگاه های مرکزی پالایشگاه ها در توسعه ابزرآلات و تجهیزات مورد نیاز وزات نفت و پتروشیمی استفاده کرد.

نماینده مردم سرخس،فریمان، احمدآباد، رضویه، ملک آباد وبینالود در مجلس تصریح کرد: در وزارت نفت سازمان خرید کالا داریم ولی  نبود سازمان خود کفایی به طور واضح حس می شود .

وی افزود: سازمان خودکفایی به دلیل داشتن مدیریت واحد در وزارت دفاع علی رغم سابقه ی کم و کوتاه مدت توانست کمک شایانی به پیشرفت و توسعه صنعت دفاعی کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلسبا تاکید بر ضرورت استفاده از قابلیت ها و ظرفیت های داخلی صنعت نفت، افزود: استخراج و حفاری و فروش نفت خام نباید تنها برنامه موجود کشور باشد و برنامه ی ایده ال وزارت نفت توسعه هر چه بیشتر پالایشگاه ها ی نفت و پتروشیمی باشد .

سجادی خواهان توجه بیشتر وزارت نفت به بخش تامین تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت شد و افزود: باید در این بخش به گونه ای  عمل کنیم که هزینه  های ناشی از فروش نفت صرف واردات و خرید تجهیزات و دکل های نفتی تجهیزات موردنیاز پالایشگاه ها نشود.

نماینده مردم سرخس،فریمان، احمدآباد، رضویه، ملک آباد وبینالود در مجلساظهارداشت: توسعه پالایشگاه ها در ساخت صنایع پایین دستی بااتکا به پول داخلی و فروش اوراق مشارکت آن هم با سود قابل قبول امکان پذیر است.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه انتشار اوراق بهترین راه برای خروج از تحریم هاست، گفت: با انتشار اوراق ضمن حمایت از صنعت می توان ازورود سرمایه گذاری خارجی جلوگیری کرد و شاهد پیشرفت در بخش نفت و گاز وافزایش توان تولیدی پالایشگاه ها و تولید محصولات با کیفیت تر بود.

منبع: خانه ملت

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: