سفر هیات آلمانی نشانه آمادگی آنها در بازسازی رابطه با ایران بود > پیام نفتون
تاریخ انتشار: چهارشنبه 31 تیر 1394
سفر هیات آلمانی نشانه آمادگی آنها در بازسازی رابطه با ایران بود

  سفر هیات آلمانی نشانه آمادگی آنها در بازسازی رابطه با ایران بود

آدرس کوتاه
امتیاز: Article Rating

در سفر یک‌ روزه هیات آلمانی به ایران قرار شد که جدیدترین تعاملات دو کشور در حوزه انرژی شکل، کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور برگزار و در پاییز امسال هیاتی از ایران به کشور آلمان سفر کند.

به گزارش نفتون به  نقل از اقتصادنیوز، به تازگی هیاتی از کشور آلمان با حضور معاونان وزیر اقتصاد و انرژی آلمان، مسئولان سیاسی اقتصادی این کشور، روسا و اعضای هیئت مدیره 20 شرکت بزرگ آلمانی به همراه خبرنگاران و سردبیران ارشد رسانه‌های بزرگ این کشور در سفری یک روزه در ایران حضور یافتند. این هیئت 100 نفره سیاسی اقتصادی آلمان به منظور گفت‌وگو و ارزیابی بازارهای اقتصادی ایران به ریاست زیگمار گابریل، معاون صدر اعظم آلمان دوشنبه وارد تهران شد. زیگمار گابریل معاون صدراعظم و وزیر اقتصاد و انرژی آلمان در این سفر با رئیس جمهور و وزیران نفت، اقتصاد، امور خارجه و صنایع و معادن و همچنین رئیس بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفت‌وگو کرد.

 

پس از پایان این سفر یک روزه بزرگ‌ترین دستاورد‌ آن از سوی پدرام سلطانی، نایب رئیس اتاق بازگانی تهران اعلام آمادگی آلمان‌ها اعلام شد که در عالی‌ترین سطح، ارتباطات خود را با ایران بازسازی کنند و افزایش دهند.

 

وی همچنین به ایسنا اعلام کرد: صحبت‌ها در این دیدار بیشتر حول علاقه‌مندی دو طرف برای تقویت همکاری‌ها و اعلام آمادگی برای افزایش سطح مناسبات اقتصادی بود، در این جلسه همچنین به مشکلات پیش رو برای افزایش همکاری‌ها اشاره شد که دو طرف با آگاهی از این مشکلات، قول پیگیری و رفع موانع را دادند.

 

سلطانی همچنین از برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور خبر داد و گفت: در این جلسه توافق شد که به زودی پنجمین کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در ایران برگزار شود، پیش از این آخرین جلسه این کمیسیون در سال 2002 برگزار شده بود. از سوی دیگر بین اتاق‌های بازرگانی دو کشور مذاکراتی انجام شد و اتاق بازرگانی آلمان دعوتی را از اتاق بازرگانی ایران به عمل آورد و قرار است هیات اقتصادی از ایران در پاییز امسال به آلمان برود. از سوی ما نیز به اتاق بازرگانی آلمان پیشنهاد شد تا یک شبکه تجاری بین شرکت‌های کوچک و متوسط ایرانی و آلمانی برقرار شود.

 

وی درباره جدیدترین تعاملات دو کشور در حوزه انرژی گفت: به دلیل اینکه در این جلسه میزبان وزیر آلمان، وزیر نفت کشور مان بود، تمرکز زیادی بر برنامه‌های ایران در توسعه میادین نفت و گاز، صنعت پتروشیمی،توسعه ذخیره سازی، بهینه سازی مصرف انرژی و موضوعاتی از این دست شد و به طور کلی شرکت‌های آلمانی در این جلسه با توجه به اینکه در حضور وزیر نفت کشورمان صحبت می‌کردند سعی داشتند توانمندی‌های خود را معرفی کنند.

 

سلطانی با بیان اینکه باید در آینده منتظر سفر هیات‌های اقتصادی کشور‌های اروپایی به ایران باشیم، گفت: هیات‌های دیگری در حال برنامه‌ریزی هستند که به ایران بیایند، البته هفته‌های پیش رو تعطیلات تابستانی در اروپا است که عموما فعالیت و کار جدی اقتصادی انجام نمی‌شود اما از ماه سپتامبر می‌توانیم شاهد حضور پی در پی هیات‌های اروپایی درکشور‌مان باشیم.

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: