سندرز از عذرخواهی خودداری کرد
تاریخ انتشار: شنبه 04 خرداد 1398
سندرز از عذرخواهی خودداری کرد

  سندرز از عذرخواهی خودداری کرد

آدرس کوتاه
امتیاز: Article Rating

تارنمای روزنامه «هیل» نوشت: «برنی سندرز» سناتور مستقل آمریکایی با درخواست ها برای «عذرخواهی» به دلیل مواضعش درقبال درگیری های مسلحانه آمریکا در خاورمیانه مخالفت کرد وگفت، دیدگاه هایش درباره جنگ های آمریکا در گذشته «منطقی» بوده و همچنان به مخالفت با جنگ ایران ادامه می دهد.

 

به گزارش آژانس اخبار نفت و سیاست؛ این تارنمای آمریکایی روز جمعه گزارش داد: سندرز در صفحه کاربری اش درتوئیتر نوشت، به دلیل حمایت از تلاش های دیپلماتیک مسالمت آمیز در مخالفت با درگیری با ایران از «هیچ کس عذرخواهی نمی کند».

 

این سناتور آمریکایی به جنگ های آمریکا در عراق و ویتنام به عنوان نمونه هایی از واکنش مسلحانه آمریکا اشاره کرد که به جنگ های بلند مدت و فرسایشی منجر شد.

 

سندرز نوشت، در باره جنگ ویتنام حق با من بود. در باره عراق حق با من بود. من از هر چه در توان دارم برای جلوگیری از جنگ با ایران استفاده می کنم. از هیچکس عذرخواهی نمی کنم.

 

سندرز به همراه این توئیت ویدئویی را منتشر کرد که در باره مواضعش در مخالفت با جنگ توضیح می داد.

 

سندرز در این ویدئو توضیح داد: به تازگی به دلیل مخالفت با جنگ بسیار مورد مخالفت قرار گرفتم. اجازه بدهیم به وضوح بگویم: من ازهیچ کس عذرخواهی نمی کنم که به خاطر اینکه هنوز جوان بودم و هنوز در نهادی انتخاب نشده بودم، با جنگ ویتنام مخالفت کردم و من می دانم که آن جنگ چه بلایی بر سر نسل من آورد.

 

این سناتور آمریکایی افزود: من هر کاری را انجام می دهم تا از جنگ (احتمالی) با ایران جلوگیری کنم زیرا اگر فکر می کنید که جنگ با عراق یک فاجعه بود، حدس می زنم که جنگ با ایران نیز بدتر از آن خواهد بود.

 

برنامه «میت د پرس» ان بی سی نیوز در صفحه کاربری اش در توئیتر نوشت: سندرز گفته که به خاطر تلاش های ضد جنگ خود عذرخواهی نمی کند. این توئیت شبکه خبری که به صورت گسترده ای در فضای مجازی منتشر شد حامیان سندرز را بر آن داشت تا این سوال را مطرح کنند که چرا باید این سناتور آمریکایی از موضع خود عذرخواهی کند. آنها گفتند «میت در پرس باید به دلیل نقش خود در تبلیغات دروغینی که ما را به جنگ عراق کشاند و جنگ احتمالی جدید آمریکا، عذرخواهی کند

 

سندرز که خود را آماده شرکت در رقابت های انتخاباتی سال ۲۰۲۰ می کند، به تازگی در بیشتر نظرسنجی ها در رتبه دوم بعد از «جو بایدن» معاون رئیس جمهور سابق آمریکا قرار گرفته است اما از بسیاری از رقبای دموکرات خود جلو است.

 

این سناتور ایالت ورمانت از مخالفان سیاست های «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا است و به تازگی در واکنش به بهم خوردن جلسه ترامپ با دموکرات ها و خروج ترامپ از این جلسه گفت شایداکنون زمان مناسبی است برای درخواست استیضاح ترامپ باشد.

 

منبع:  ایرنا

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: