عذرخواهی بنیانگذار فیسبوک در حضور نمایندگان پارلمان اروپا > پیام نفتون
تاریخ انتشار: چهارشنبه 02 خرداد 1397
عذرخواهی بنیانگذار فیسبوک در حضور نمایندگان پارلمان اروپا

  عذرخواهی بنیانگذار فیسبوک در حضور نمایندگان پارلمان اروپا

آدرس کوتاه
امتیاز: Article Rating

به گزارش سرویس بین الملل نفتون ( گلنوش محب علی )، مارک زاکربرگ برای ارائه توضیحاتی درباره فرش اطلاعات میلیون ها کاربر اروپایی و حساسیت شبکه های اجتماعی به پارلمان اروپا احضار شد. دیروز ( 22 می 2018 ) مارک زاکر برگ طی حلسه استماع و در حضور نمایندگان پارلمان اروپا در مورد رسوایی کمبریج آنالیتیکا، مدل کسب و کار فیسبوک و مبارزه با انتشار اخبار جعلی به مدت یک ساعت و نیم صحبت کرد.

مدیرعامل فیسبوک اعتراف کرد که این شبکه اجتماعی، طی سال های اخیر برای دفع آسیب های بالقوه به ابزار مناسب مجهز نبوده و در زمینه اخبار جعلی و سواستفاده از اطلاعات شخصی کاربران و حملات اطلاعاتی مانند زمان انتخابات آمریکا، ضعف هایی داشته است. او ضمن عذرخواهی از نقص‌های اطلاعاتی و همچنین نقض حریم خصوصی کاربران، به خصوص کاربران اروپایی که بخش بزرگ و مهمی از کاربران فییسبوک هستند،  اعلام کرد که برای افزایش ضریب ایمنی کاربران در حال تلاش و آماده سرمایه گذاری است. بنیانگذار فیبسوک در سخنرانی خود، به این موضوع اشاره کرد که فیسبوک را متعهد به ادامه اصلاحات می داند و باید از روش های تبلیغاتی شفاف استفاده کند.

زاکربرگ، در کنار نقاط ضعف فیسبوک به جنبه های مثبت فعالیت این شکبه مانند سیستم اعلام سلامت پس از حوادث تروریستی و طبیعی اشاره کرد و گفت :« بعد از حملات تروریستی پاریس،برلین، لندن و بروکسل مردم از ویژگی فیسبوک در اعلام سلامت بعد از وقوع حادثه استفاده کردند.»

او همچنین درباره مدل کسب و کار فیسبوک گفت که این شبکه با به کار گیری 18 بنگاه تجاری که تعداد زیادی هم شغل در آن ها ایجاد شده، بیشتر خدمات خود را به صورت رایگان به کاربران ارائه می دهد.

 

منبع : فیگارو

 

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: