هند همچنان مجذوب نفت خاورمیانه است
تاریخ انتشار: چهارشنبه 07 خرداد 1399
هند همچنان مجذوب نفت خاورمیانه است

  هند همچنان مجذوب نفت خاورمیانه است

آدرس کوتاه
امتیاز: Article Rating

به گزارش نفتون: سانجیو سینگ رییس شرکت دولتی "نفت هند" اعلام کرد: کشورهای تولید کننده نفت در خاورمیانه از جمله عراق و عربستان سعودی که مجموعا در سال ۲۰۱۹ بیش از ۴۰ درصد از نیاز هند به نفت را تامین کرده‌اند، نفت تولید شده خود را با قیمت‌های بسیار جذاب ارائه می‌کنند. 

وی افزود: شرایط و تخفیف‌های تولید کنندگان نفت در خاورمیانه بسیار جذاب شده است و سایر تولید کنندگان نفت در جهان به سختی می‌توانند با آن‌ها رقابت کنند. کشورهایی مانند آمریکا، نیجریه، مکزیک و روسیه به سختی خواهند توانست در بازار نفت هند با کشورهای خاورمیانه رقابت کنند. 
از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون قیمت نفت در بازارهای جهانی تا ۴۰ درصد کاهش یافته اما در هفته‌های اخیر به دلیل تلاش‌های سازمان اوپک برای کاهش عرضه این محصول، قیمت رو به افزایش بوده است. 
قرنطینه سراسری هند و شیوع ویروس کرونا سبب شده است تا تقاضا برای سوخت در هند به شکل قابل توجهی کاهش یابد. در نتیجه پالایش نفت در این کشور در ماه آوریل ۲۸. ۸ درصد در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته کاهش داشته است. 
این کمترین سطح پالایش نفت در هند از سال ۲۰۰۳ تاکنون است. 
دهلی نو سعی کرده است واردات نفت خود را متنوع کند. دارمندرا پرادان وزیر نفت هند در ماه ژانویه سال جاری اعلام کرده بود که این کشور در حال برنامه ریزی برای توسعه منابع نفتی خود جهت کاهش وابستگی به نفت خاورمیانه است. 
هند به عنوان سومین کشور مصرف کننده نفت در جهان، ۸۳ درصد از نیاز خود به این محصول را از طریق واردات تامین می‌کند. 
مجموع تقاضای نفت خام هند حدود ۴. ۶ میلیون بشکه در روز است که این کشور را در رتبه سومین مصرف کننده بزرگ جهان پس از آمریکا و چین قرار می‌دهد. 
این کشور به دلیل پیشرفت سریع اقتصادی، افزایش طبقه متوسط جامعه و افزایش خرید وسایل نقلیه موتوری به انرژی احتیاج بالایی دارد.

 

منیبع: ایرنا

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: