پایانه صادرات نفت جاسک در آستانه توسعه > پیام نفتون
تاریخ انتشار: شنبه 27 دی 1399
پایانه صادرات نفت جاسک در آستانه توسعه

  پایانه صادرات نفت جاسک در آستانه توسعه

آدرس کوتاه
امتیاز: Article Rating

معاون امور توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران با اشاره به روند ساخت خط لوله گوره - جاسک و پایانه صادراتی جاسک گفت:‌ از چند روز دیگر کار در بخش دریا آغاز می‌شود و با احداث هفت کیلومتر خط لوله، گوی شناور نخست را نصب می‌کنیم و با این کار ارتباط خشکی و دریا برقرار می‌شود.

به گزارش نفتون، ‌رضا دهقان با بیان اینکه پروژه ساخت خط لوله انتقال نفت گوره - جاسک در مجموع بیش از ۶۰ درصد پیشرفت دارد، اعلام کرد: لوله‌گذاری حدود ۶۰۰ کیلومتر از هزار کیلومتر این خط لوله انجام شده است.

وی افزود: نزدیک به ۹۰۰ کیلومتر از لوله‌ها نیز تولید شده است.

معاون امور توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اینکه در ساخت تلمبه‌خانه‌ها نیز پیشرفت خوب است، تصریح کرد: به‌ویژه تلمبه‌خانه‌های اصلی بالای ۶۰ درصد پیشرفت دارند.

دهقان با تأکید بر اینکه تلاش می‌کنیم امسال عملیات اجرایی تکمیل شود، گفت: بخش دریایی هم پیشرفت خوبی دارد و به‌زودی گوی شناور برای صادرات نصب می‌شود.

وی تأکید کرد: تعدادی از پمپ‌های اصلی طرح ساخته شده است و بهمن‌ماه برای نصب ارسال می‌شود.

معاون امور توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت تعداد شرکت‌های پمپ‌ساز در این طرح را سه شرکت عنوان کرد و گفت:‌ دو شرکت در ساخت پمپ جلوتر هستند.

دهقان با اشاره به ساخت پایانه صادراتی در جاسک افزود:‌ از چند روز دیگر کار در دریا آغاز می‌شود و با احداث هفت کیلومتر خط لوله، گوی شناور نخست را نصب می‌کنیم و با این کار ارتباط خشکی و دریا برقرار می‌شود.

وی تأکید کرد: در تلاش هستیم بتوانیم عملیات اجرایی منجر به آغاز صادرات را تا پایان سال انجام دهیم.

طرح انتقال نفت خام گوره به جاسک، طرحی ملی و راهبردی است که با حمایت دولت و راهبری شرکت ملی نفت ایران و با هدف ایجاد ظرفیت انتقال یک میلیون بشکه نفت خام در روز، ذخیره‌سازی و صادرات آن از طریق پایانه جدید جاسک، تضمین استمرار صادرات نفت خام، تمرکززدایی از پایانه‌های صادراتی و متنوع‌ کردن آن و توسعه پایدار و اشتغال‌زایی در سواحل مکران اجرا می‌شود.

 

 

منبع: شانا

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: